>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

Tisadg!

Fan va dom första dagarna på veckan är tråkiga..De spelar ingen roll om man är ledig eller jobbar!! Måndag,Tisdag är bara i vägen sen på Onsdagen börjar de kännas bättre!! När de börjar närma sig helg så skiner man upp igen..Som tur är så har man ju en underbar dotter som förgyller alla dagar enormt och dagarna rinner i väg rätt fort! Kan även känna att man verkligen vill ta till vara på alla utvecklingstidpunkter i Ebbas liv! Jag menar alla perioder har ju sin charm! För 2 veckor sen kunde hon inte sitta själv och nu kan hon i stortsett göra de..Tiden och utvecklingen går verkligen fort den första tiden!

Jag är därför enormt tacksam som har de jobb jag har och har möjligheten att få vara med väldigt mycket under Ebbas utveckling!

I helgen var ju kusin Tilli här och hälsade på med sin mamma Lotta och pappa Daniel som även är Ebbas morbror! Dom kom mitt på dagen i lördags och vi tog en sväng ner på stan där de var helt kaotiskt! Vi tog i stortsett bara en fika på cafe UH sen begav vi oss hem till läggan igen..Där jag Och Danne satte oss i soffan och kopplade av med varsin pilsner och en wiskey! Sen blev de tacos till middag innan jag och Danne begav oss iväg ner över mot banken för att bevittna hjältarna..

Stäminingen var verkligen på topp och förväntningarna hade började sväva i väg något enormt! Vi stannade till på puben public för att ta oss en pilsner där även min kära syster Annika kom förbi och gjorde oss sällskap innan hon skulle vidare på Olearys för att se matchen och käka med sina arbetskollegor! de var mycket trevligt!

Matchen blev ju allt annat än vad vi hoppats på..Hjältarna började matchen ruskigt svagt och gjorde en bedrövlig första period! Vi körde på i baren mellan perioderna och hade mycket trevligt! hjältarna hamnade sedan i andra perioden i ett 1-3 underläge och alla dom enorma förväntningarna vi hade på denna kväll var som bortblåsta!! Sen kommer Hjältarna ikapp i tredje och gör både 2-3 och 3-3 och danne och jag känner hur glädjen och ruset kom tillbaka i våra kroppar! Vi planerade att fullfölja kvällen på Olearys och ha en riktigt trevlig kväll där!! Sen med 4 min kvar kommer nästa kalldusch 3-4!!! antiklimaxen var ett faktum! Hjältarna reser sig inte igen och matchen är slut! Jag och danne lommar direkt hem till bergsgatan utan omvägar! Våra två kära flickvänner som även hade fått besök av Mali N blev nog minst lika besviken över Hjältarnas förlust..För dom hade nog hellre sett oss stanna på olaerys istället för att få hem två sura och griniga halvfulla vuxna män!! Som tyckte att de var mest synd om dom i hela världen just då!

Snart är julaftonen här de är trevligt! De är en mycket trevlig och mysig stund på året! De jag känner som är jobbigt är att jag har min underbara familj som jag älskar över allt annat så himla utspridd!! Men som jag skrev i ett inlägg tidigare så hoppas jag att vi kan lösa den frågan jularna framöver! minns inte när jag var samlad med hela min familj och firade jul tillsammans senast!? Men jag älskar er mest av allt min kära familj!

 I år så jobbar jag egentligen hela julveckan men har fått tagit ut föräldraledigt julafton och juldagen..Så vi kommer att vara oss mina underbara svärföräldrar och fira jul..Sen åker vi upp till älskade mammsen och styvpappa Bill nån vecka efter jul när jag har ledig vecka igen...

Jag kommer att lägga in Ebbas önskelista här vilken dag som helst så håll ögonen öppen! ;-)

Imorgon så ska Ebba på sitt första läkabesök..Jag återkommer om hur de gick!

/ D


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi älskar dig också och saknar jularna när vi alla kunde vara tillsammans. Med fyra underbara barnbarn så önskar man verkligen att avståndet inte var så långt. Nästa jul kanske vi kan ordna så att vi får vara tillsammans, det skulle vara helt underbart. Ni är jätte välkomna till oss efter julen.

bamsepussar & kramar till Ebba.

Älskar er! Kram kram på er.

2008-12-03 @ 10:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0