>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

Underbara Lördag!!

Idag så är de Lördag och de känns alltid lika bra!! Oavsett om man har massor planerat eller att man inte har nånting alls planerat!! De känns alltid så förbannat skönt! Men Söndagen känns också alltid som enorm stor baksmälla oavsett om man varit nykter eller inte på Lördagen!
Planerna för familjen Johansson/Karlsen är väl inte så enormt många idag! De är bara skönt att få njuta av att umgås med min underbara dotter och sambo här hemma på bergsgatan! De räcker långt,jävligt långt!!
Vi får eventuellt besök utav Johan och Anneli ikväll som vi lärde känna på föräldrautbildningen! ett mycket mycket trevligt par! Så de blir ju skittrevligt!
 
Just nu så försöker Lilla chefen våran och Johansson sova ikapp lite sömn som dom i vanlig ordning tappat i natt! Ebba sovde från kl 16:00 igår eftermiddag till kl 22:30 på kvällen med ett pat måltider där i mellan..Men sen var de tallriksögon för hela slanten! Hon somnade dock kl 01.00 igen men kl 04:30 så var de färdigsovit för lill chefen våran... Som jag skrev tidigare så drabbas ju inte jag så hårt eftersom jag somnar in varje kväll med att jag blivit knockad av Mike Tyson! De är helt sjukt vad hårt jag sover..Jag har sagt åt Johansson att hon ska väcka mig så jag kan ge lite avlasting med att byta blöja och så..Men de är ju som hon säger också att väcka mig i den enormt djupa sömn som jag befinner mig i och sen få mig att agera på ett stabilt sett är ju smått omöjligt!

Själv så har jag tagit på mig de mesta av hushållssysslorna här hemma som att tvätta,städa,laga mat,gå ut med hundarna och ja allt vad de innerbär!! Men de gör jag med stor glädje och givenhet! För jag är så enormt tacksam och glad att Johansson tar hand om Ebba på de ypperliga och exemplariska sett som hon gör utan några som helst gnäll... Sen så under min vaken period på dygnet så sköter jag ju även om ebba också! Men med tanke på den sömnbrist Johansson får så vill jag inte att hon ska behöva tänka på städning och tvättning osv! De gäller att stötta varandra och ha en öppen dialog mellan varandra när man har fått en liten bebis annars kan de lätt bli massa onödiga irritationer..Jag tycker verkligen vi har en bra dialog mellan varandra!! Och i de stora hela så är ju de är de största och överlägset bästa som hänt oss bägge två någonsin! 

hjältarna har match idag.. Jag tippar 8-0 till Skellefteå 



Eftersom allt är nattsvart på modofronten just nu kan vi i stället roa oss med att konstatera hur det ena kan leda både till det andre, tredje och fjärde i hockeyvärlden.


Timrå, till exempel, har just tappat sin bäste spelare - låt oss titta närmare på hur det egentligen gick till!


1. Timrå tappar Tom Wandell för att han återkallas till Dallas.

2. Wandell återkallas för att de just nu har spelarbrist.

3. Den utlösande faktorn till detta är att Dallasforwarden Sean Avery blivit avstängd.

4. Avery är avstängd för att han inför ett samlat journalistuppbåd uttalat sig förnedrande om sin exflickvän, "24"-stjärnan Elisha Cuthbert.

5. Avery uttalade sig nedsättande som en reaktion på att Cuthbert just blivit ihop med Calgarybacken Dion Phaneuf.


Med andra ord tappar Timrå sin bäste spelare för att två amerikaner blivit ihop... så egentligen skulle man kunna säga att om Timrå missar slutspelet i vår är det delvis Elisha Cuthberts fel.

Detta har jag tagit fån en modoblogg utav Torbjörn Hägglund! tyckte de var en snygg sammanfattning! :)

/ D


Kommentarer
Postat av: Patrik Lundbergh

Jag hoppas att Mamma Hanna far lika mycket berom av dig personligen som hon far har pa bloggen!

2008-12-08 @ 14:58:43
URL: http://www.mrpresidentstpatrik.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0