>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

Jobba jobba jobba!!!

Nu har pappa Karlsen börjat jobba igen efter 2 veckors ledigheten..Igår kl 14:00 så var man tillbaka i dimman på brika! :) De känns ju så klart drygare att åka och jobba nu när man har världens underbaraste dotter här hemma..Men de komiska är hur drygt de än känns innan man ska åka iväg på jobbet efter en 2 veckors ledighet  så känns de knappt som att man varit ledig en dag när man väl kommer på plats!! De är ju rätt skönt!

Sen så trivs jag faktiskt med mitt jobb och mina arbetskamrater mycket bra! Har en snubbe som jag jobbar med som jag säkert nämnt förut som är en galen modosupporter! Så han har man ju hur mycket som helst att surra med om! Vi på M-real berörs ju också så klart av dom ansträngda tider som råder just nu! Med dåliga orderingångar osv! Hela fabriken kommer att stå över jul bla..Från den 21 dec till den 29 dec! De är nog första gången på en jävla massa år! Men när de gäller varslingar så tror jag att vi inte behöver vara så speciellt oroliga! (man ska aldrig säga aldrig dock) Men vi har redan dom senaste 5-6 åren skurit ner så enormt mycket på bemanningen där uppe så de går nog helt enkelt inte att ta bort mer folk från driften om vi ska ha nån produktion! Nästa steg här i så fall börja booma igen avdelninbgar!! 


Min kära vän Patrik som befinner sig nere i Asien med sin underbara hälft Carro börjar så smått räkna ner tiden innan de är dax för hemkomst! Ska bli skoj att snart få träffa dom igen..Patrik är en av mina riktigt trognaste vänner och vi lärde känna varandra en höstdag 1987! De var på Lekis och jag minns väl inte exakt så mycket från den tiden mer än att patrik skulle rita ner och förklara för mig var han bodde!! Hm..De gick väl sådär! Jag skyller inte på att du var dålig på att rita patrik mer kanske att jag var trög som satan :)
Vi har under alla dessa år haft enormt roligt ihop och att ha kvar en så pass trogen vän efter 21 år är få förunnat! Ska bli skoj att du snart är hemma igen! Dock så flyttar han och Carro till stockholm efter jul! Men jag ska försöka få ett bra jobb åt honom på fabriken så kanske han kommer hem igen :)
Tack så jävla mycket för din enormt fina framspelning på skyttis 1996 när vi spelade final i Örncupen och jag fick avgöra skiten..Tack tack! :)

I helgen så gick en Person som betydd mycket för för stan och dess utveckling i nöjesbranchen ur tiden! Jag kände honnom inte så super bra..Men han stannade alltid och småsurrade och var jäkligt trevlig så fort man stötte på honom!!
                                                                          R . I . P  Jimmy!!

Nu ska jag umgås med min familj innan jag ska på jobbet...

/ D


Kommentarer
Postat av: Patrik Lundbergh

I samma veva far val jag be om ursakt for mitt nancalanta satt pa sporthallen for nagra ar sen =)

2008-12-10 @ 04:15:59
URL: http://www.mrpresidentstpatrik.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0