>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

Jobbet!

Min första farsdag igår var mycket mycket trevlig!! Jag fick två fina Puma T-shirtar av mn lilla Ebba och Mamma Johansson! Sen var även min syster Annica här och lämnade en pressent till både mig och Ebba..Ebba för att hon fyllde 1 månad :) Min kära syster har som sitt största intresse scrapbooking! De är nästan ett hyseriskt och maniskt intresse hon har för de..Kan man sitta och scrapa med några andra fruntimmer i tolv timmar i streck då är man lite besatt! :) Men hur som helst så är hon grymt duktigt på sin sak.. Jag fick en mycket fin tavla som hon hade gjort till mig.Den var otroligt tjusigt och sånt där uppskattar man väldigt mycket..! Ebba fick en mycket fin badkappa som verkligen var nånting vi saknat till henne..Tack så mycket Faster Annica..Vi i våran lilla familj hade som sagt en trevlig dag..Jag valde bort all tårta och andra gosaker för att istället äta en Pizza!  :)  

   
     Mycket fin tavla                    Tack mina kära       Ebbas nya Badkappa


Idag kl 22.00 så kallar jobbet på mig igen..Jag har fått varit hemma i nästan 5 veckor vilket har varit otroligt underbart..Jobbar man dagtid så får man max två veckor när man plockar ut sina första 10 föräldradar! Men skitsamma nu är de slut på min föräldraledighet och de är dax att kliva in i dimman igen inatt! Att jag börjar med nattskift känn faktiskt rätt bra efter som Ebba har valt att ha sin vakenperiod på natten..Så man är ju som inne i de redan.. :) Visst de känns jävligt drygt och pissigt att börja jobba igen..Men samtidigt va fan ska jag förstöra dagarna här hemma för med att gå och ha ångest ..Visst en ånget tanke är inte så lätt att bara bli av med..Men förr eller senare måste man in i vardagen igen..Nu har jag ju den turen att med de jobb jag har så är jag ju ledig 3 veckor på 6 veckor! Nu jobbar jag två veckor sen är jag ledig två veckor! :)


 
                   In i dimman igen bara!!


Ebba var i natt vaken från kl 22.00 igårkväll till kl 10.30 idag i ett jävla svep och de är inget skämt!! de är helt galet! Vad ska man säga de är jnu bara att hoppas de vänder snart1 :)


Äntligen är landslagsuppehållet över och vi kan återgå till elitserien Tack!! Såg Tre kronors sista match igår mot finnarna och ja vad ska jag säga..Jo Honken var bra i mål De var väl de typ!! 2-0 till vårat kära rike blev de..! Sen är de ju sjukt pinsamt av svt att sjunka så lågt att ha En studio med publik ståendes runtomkring lite här och där..Ska ni ha publik så gör de lite snyggt och proffsigt i så fall ..De där blev bara pinsamt! Sen programledaren David Fjäll tror jag han heter måste dom ju plocka bort han är ju knappt insatt i hockey..Ser ut som att Wikegård är sugen på att lappa till han.. :) 

Jag återkommer!

/ D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0