>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

Farsdag!

Idag är de farsdag!! Min absolut första farsdag..! Fan de känns helt sjukt mäktigt! Jag tror i och för sig inte jag har fattade de riktigt än men :) Hur som helst så är de ju den här dagen  på året som jag kommer känna mig absolut stoltast! Stolt kommer man ju självklart för alltid vara varje dag, men självklart de toppas ju lite extra en sån här dag :) Man får ju som sin krona på verket!! Jag har nu varit pappa i en månad och har väl inte så där överdrivet med rutin..Men jänfört med för tre veckor sen så känner jag mig oerhört rutinerad :) På dom här tre veckorna har man blivit betydligt mer lugnare och börjat vänja sig i den nya undebara rollen här i livet :) ..Nu ska de bli spännade att få fortsätta den här dagen som pappa på sin första farsdag! Men jag vill även tillägna lite uppmärksamhet till Ebba idag också de är ju nämligen äntligen dax för hennes en månaders dag! i dag blir hon en riktig månad :) Grattis alla pappor på farsdag! Speciellt till Min far Anders,Bill,Sven-Erik,Danne Johansson,Mats,Patrik B och Karl Erik Och Gustafsson nej dina katter räknas inte som barn :)

Igår så var de en rätt fullspäckad dag..Först blev de en sväng på stan med min kära syster Madde med familj! Johansson och Ebba var desvärre tvungen att vara hemma och sova lite för att orka med resten av dagen..Ebba jobbar ju numera nattskift varj dag! vilket har fått min underbara Johanssons skönhetssömn att bli lidande.. Tur att Ebba har en pappa som är rutinerad och förstår hur viktigt de är med sömnen efter ett nattskift! Stadsbesöket blev inte så där jätte långvarit utan vi gjorde mest en lov och checkade läget..! Mats som här så kär i sin hemstad hudiksvall tror jag lev lite imponerad jämfört med sin stad! För några år sen så var ju inte Övik så mycket mer än vad hudik var och jag och Mats har ofta under åren haft en tävling över att klanka ner på varandras städer,Ofta med glimten i ögat men visst ibland har de hettet till lite också :) Nu tror jag även att Mats inser att Övik har dragit ifrån med hästlängder :)   Efter stan så gick vi hem till oss där Johansson och Ebba hade vaknat till liv..Vi drack en kopp kaffe och Ebba fick en återigen en mycket fin outfit! tack så mycket faster Madde,Mats och kusin Leo!  Sen hade vi ju käk inplanerad på näske kl 16 så de var bara att svida om och börja bege sig söderut..De blev en mycket trevlig middag med hela familjen Karlsen,Barn och respektive samlad och plankan var förbaskat god! Tack så hemskt mycket Farfar Anders för denna utsökta middag! Sen blev de kaffe och kaka hemma hos faster Annica i bjästa! De var full rulle på alla barnen kan jag lova, förutom Ebba som då hade sovit konstant fån kvart i fyra på eftermiddagen och sovde även hela vistelsen hos faster Annica! bra jobbat Ebba :)
 
  
        Tack tack!                    Ebba & Faster madde

       
Vid 20.00 snåret var vi hemma på bergsgatan igen lilla familjen Johansson/Karlsen..Då var de bara att bänka sig framför tvn med Johansson för då blev de stjärnor på is för hela jävla slanten! tycker faktiskt att Johansson överglänste ett par stycken när hon själv körde sitt nummer här hemma på parkettgolvet! :) När hon sen blev så till sig att hon vill hade jag skulle köra ett lyft med henne var jag tvungen att ta ner henne på jorden igen! :)  Men seriöst alltså vad är de för jävla program egentligen!!? Resten av lördagkvällen blev väldigt harmonisk och lugn Johansson och Ebba gick till sängs kl 23 och jag satt uppe och dö kollade på tv ett tag till..Lyckades även hålla mig vaken och se en period på en NHL match de var fan inte igår jag gjorde de senast..! När jag var lite yngre så såg jag i stort sett alla NHL matcher som gick på tv under veckorna då ofta tillsammans med min trogna vapendragare Alex!  Vi kunde sätta oss bänkad framför tvn kl tre på eftermiddagen och köra NHL på playstaion non stop fram tills dess att matchen startade så där mellan 01.00-03.00!! De var galet men förbannad skoj! :)

Igår förlorade mina kära grabbar med 2-1 känns förbannat surt..Men som ja sagt förut de här inte vårat år i år!! Såg nu ikväll att tre kronor förlorade! Jaha okej då vet jag!! Fan va ointressant de är! Nu ä de bara två dagar kvar till att mina kära hjältar har match igen! :) Såg förresten att Zuccarello gjorde en mycket tjusig foppstraff med norskalandslaget igår1 otroligt tjusigt var de!

Nu är de min dag! :)

/ D

Kommentarer
Postat av: Farmor

Åter igen kommer här bamsekramar och pussar till Ebba på hennes 1 månads dag, Grattis, grattis Ebba.

Sist men inte minst En stor Grattiskram och puss till den stolte fadern, Grattis Daniel på din första farsdag. Ha en underbar dag! Kramar till Hanna också.

Älskar er/farmor och farfar Bill

2008-11-09 @ 10:22:31
Postat av: Lotta

Grattis på Farsdagen Danne & grattis på "riktiga" 1 månadsdagen Ebba :) // Lotta, Daniel & Tilli

2008-11-09 @ 11:41:37
URL: http://lilll8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0