>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

Helg!

Så där ja då var min första arbetsvecka efter pappaledigheten till ända! Gick väl helt okej efter ett par dagar så var man inne i de..De som var värst var ju självklart att vara ifrån min underbara lilla dotter så länge under dagarna..Eftersom jag inte jobbar ett sju till fyra jobb så känns de inte som att man får samma kvalitetstid tillsammans när man kommer hem halvelva på kvällen eller halvsju på morgonen..Nu är jag ledig över helgen sen så går jag på igen på måndag precis som dom flesta av er där ute..
Just kommande arbetsvecka känns betydligt bättre om man ser till de familjära iallafall..Då börjar jag kl sex på morgonen och jobbar till kl två..Men sen kör jag ju sju dagar istället för fem så till helgen så blir de 24 timmars jobb på två dagar vilket inte är så socialt kanske..Men jag ska fan inte klaga kl 18:00 på söndagkväll så gör jag som husumpöjka säger helg och är ledig 14 dagar.. :-) Så mitt arbetsshema är verkligen både jävligt optimalt men även inte så optimalt för en familjefar..

Ikväll så slapp man ju bevittna idol iallafall eftersom jag var på jobbet..Men jag ska erkänna att jag saknade de här fredagsmyset som idol ändå trots allt ger med sig, eftersom Johansson är ett riktigt idolfan så är de ju en vana trogen att de är de som rullar på burken på fredagskvällarna här hemma på bergsgatan..Jag kom hem till utröstningen och fick iallafall se att den pisama 11-åringen eller hur gammal han nu är Johan Palm lyckas hålla sig kvar i programet..Helt sinnessjukt att en kille på väg in i målbrottet kan vara med bland dom 5 bästa!!  Sen måste jag faktiskt tycka synd om dom stackars idolerna som blir utröstat..inte för att dom blir utröstat dom ska mer vara glad för att dom blir de..För vill dom göra karriär så är de större chans att lyckas utan att ha den värsta idolstämpeln på sig..Utan för att när man precis fått höra att man måste lämna tävlingen ställe sig på scenen och sjunga låten som tittarna tyckte va sämst engång till! Nog om idol nu..

Ebba gör framsteg vad gäller nappen..Hon och nappen har inte varit så goda vänner än i Ebbas fem veckor långa liv..Men idag när Johansson och lilla ebba var på stan så släppte de helt plötsligt Ebba  in nappen i sitt liv..Under hela vistelsen så sög hon på nappen som om de vore ett bröst! Bra jobbat min lilla dotter..Och de är bra att du känner av saker först innan du släpper in dom i ditt liv..De är lätt att man blir lurad annars :)

Jag vet att mina inlägg denna vecka har varit rätt mediåkra och tråkiga..Men jag skyller på att jag börjat jobba.. Vilket faktiskt är sanning..

För Hjälrtarnas del så ser de allt annat än ljust ut..Imorgon möter vi Färjestad borta och undra vems tur att de blir att hamna på skadelistan då? Timander och Skröder kanske..!!?  Ecke vår kära sportchef gick även ut idag och sa att nej de är inte aktuellt med nå nyförvärv..Om de inte är de när man har 6 spelare skadad och en wernblom som lagt av då kan de ju aldrig vara aktuellet med några nyförvärv..Sen fick han frågan om dom var med och bjöd på Janne Niskala då Skratta han och dömde ut reportern kändes de som! Och sa nä hörre du de var vi inte..Va fan än hur omöjligt man tycks tycka de är att värva en sån spelare så måste man väl som sportchef och represntant för MoDo kunna uttrycka sig smidigare än så..Jag mena känner man en öppen uppgivenhet om konkuransen från dom andra klubbarna i elitserien om att knyta till sig spelare så är de väl bara att lägga ner..Nu hamnar ju en spelare som Niskala på en månadslän på 300000-400000 kr i månaden så visst de kanske var lite svårt att matcha.. men visa att ni iallafall vill vara med och slåss om dom spelarna..De sänder ju inte så bra signaler..! Sen när även MoDo vill framställa sig som en av dom stora klubbarna så är de ju inte så snyggt att säga att man är totalt chanslös på dom stora spelarna..

Nej nu ska jag ta igen alla timmar jag missat med Ebbis denna vecka! :-)

ha en bra helg mina kära vänner

/ D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0