>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

Vi har de rätt bra vi Gubbar!


Johansson




Fredagskvällen blev allt annat än pompa och ståt!  Johansson drabbades av Mjölkstockning! de började redan på dagen...Och jag fick packa mig in i bilen och iväg till Barnenshus där för övrigt Johansson jobbar och införskaffa en bröstpump! 550 riksdaler jag tackar!! jag höll min vänliga min och betalade..Vad gör man inte för sin älskade sambo!! kan meddela alla icke fadrar vi har de rätt bra ändå Fysiskt sett..Först ska dom bära på barnet i 9 månader med alla diverse påfrestningar,sen ska dom föda fram de lilla livet och vi behöver bara sitta och kolla på i stort sett..!  Sen när väl bebisen är framme så är de inte mycket vi pappor kan bidra med heller...mer än att visa får kärlek och sympati så klart! Jag har kommt på mig själv att så fort Johansson måste upp på natten och ama så flyger jag också upp och går in  där hon amar och ja vad kan jag göra? inget mer än att glo! men de är som att man får mindre dåligt samvete då :) Sen psykiskt så kan jag förbereda er alla icke fädrar där ute..förbered er starkt mentalt..vässa och slipa erat psyke de kan behövas :-) 

Tillbaka till Mjölkstockningen.. De blev allt mer och mer påfrestande stäminig här hemma på Bergsgatan ju längre kvällen led. Den där förbannade bröstpumpen för 550 spänn visade sig vara totalt värdelös!! Johannson höll sakta men säkert på att växa fram till en vulkan.. Jag funderade starkt på att ringa nån isländsk Biolog för att rådfråga och få information om vulkaner..Men jag bet ihop!  De tips vi fick från BB var att klä sig varmt om överkroppen... Johansson följde självklart rådet och satt mied sin vintertäckjacka  på hela kvällen..Tillslut efter diverse samtal till BB fick vi komma upp kl var då 01.30..där va saken självklart biff! på med nån stark värmelampa mot bröstet en tabblett och lite elektronisk mjölkpumpning! sen sken Johansson upp som en Sol i horisonten..tänk om vi had fått kommit upp redan när vi ringde först gången nånstans runt 15.30 tiden..Ja då hade vi kunnat haft en riktigt mysig fredagskväll med Karameller och läsk! Lika bra va väl de i och för sig för min del..

Ebba Hatar att åka vagnen sakta..De ska gå fort då är hon nöjd!

lev väl mina kära medmänniskor"

/ D


Kommentarer
Postat av: Lotta

åh hanna va trisst med mjölkstockning:( jag har klarat mig från det men jag vet att min syrra hade de. De var inte skönt sa hon! hoppas de går till sig. har du inte några bröstvärmare? tänkte så du slipper sitta innomhus med vinterjackan? du vet de är ju sånna man lägger i BH:n. jag har ett par som jag inte använt så säg til ifall du vill låna så kan jag skicka dom til dej. ta hand om er. kram kram

2008-10-18 @ 16:52:26
URL: http://lilll8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0