>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

En Torsdag!





Idag jobbar Mamma Johansson! Så Pappa och Ebba har hela dagen för sig själva! Just nu så sover lillsnytet men när hon vaknat och ätit gröt så blir de ut med pulkan en sväng..Hon tycker att de är helt underbart! :) Synd bara att de är runt 17 minus ute! Men de är bara att pälsa på sig så går de bra!

Skönt att de äntligen blivit riktig vinter! När denna årstid får vara som den är just nu så är de en underbar tid på året!
Fast de har ju sina nackdelar också med att de är så kallt, typ om man skulle få punktering efter E4:an vilket va just de som inträffade för mig under gårdagen! Jag va på väg till jobbet då jag strax innan Idbyn hör och känner hur de börjar durra. Så jag svänger direkt av in i en parkeringsficka,Som tur va så dök de upp en precis för jag körde nämligen i enkelfil där de var mitträcke! Jag klev ur bilen och såg att de blivit punktering på höger framdäck! Jaha bara att börja ta fram reservdäck domkraft osv.. Först hittade jag ingen domkraft så jag ringde min kära far och kolla om han kunde komma med en domkraft! Ja ha skulle komma,..Men precis när jag lagt på så hittade jag den suveräna bildomkraften. Så jag började att lätta på muttrarna och hissa upp bilen vilket tar typ en halvtimme känns de som med en sån där handvev! Väl när farsan kom så var de bara att knacka lös däcket som satt fast rätt rejält! Sen på med reservdäcket som man lätt skulle kunna förväxla med ett cykeldäck! tillslut kunde jag återta färden mot jobbet och hann precis stämpla in innan kl passerat 14:00 :) Men de jag skulle komma till va ju att fy satan vad kallt om fingrarna de va! inte så lätt att byta däck med tjocka vinterhandskar på sig!

Kännde att jaha de här extraskiftet som jag tog på mig igår blev som att jobba gratis eftersom jag skulle va tvungen att köpa ett nytt däck!

I morse åkte jag ner på OK för att köpa ett nytt däck och få de pålagt på fälgen men som tur va så kunde vi rädda de gamla däcket :) Så istället för en kostnad på 1300-1500 kr så blev de istället bara 200 kr!

I övrigt på jobbet mitt så råder de varslingstider! Vecka 2 är de nu sagt att vi ska få reda på vilka som blir kvar och vilka som får går hem!

De känns väl både bra och dåligt! Har absolut ingen aning hur jag ligger till!

Nu ska jag dricka varmt kaffe medans lillan sover! När hon är vaken så hinner man inte dricka så mycket medans de är varmt :)

Må fridens liljor kanta er väg!

/ D

Kommentarer
Postat av: Patrik Lundbergh

Om du nu hittade domkraften, varför i helvete ringde du inte upp din pappa igen och sa att han inte behövde komma??

2009-12-19 @ 10:23:52
URL: http://www.rockstar.nu
Postat av: Danne K

Hahaha...Gubben behöver komma ut lite! :)

2009-12-19 @ 12:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0