>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

MoDo

MoDo har verkligen spelat upp sig dom senaste 10-15 omgångarna även om de har lite väl många kryssmatcher! Nu går vi till juluppehåll med 2 poäng från en slutspelsplats! 24 matcher återstår när serien drar igång igen på annandagen! MoDo tar då sig an Timrå i Eon arena Och de kan vara den första matchen denna säsong som vi har ett skadefritt lag att ställa upp med.. Får vi spela med de laget under större delen av dom 24 matcher som återstår jag då är jag säker på att vi tar oss till slutspel! Väl där kan allt hända.

Ska man sumera denna säsong hittills så är de inte svårare än att vi gick in i denna säsong med en väldigt tunn trupp som säkert skulle kunnat hävda sig bra utan nån skada..Men tyvärr så blev de inte så utan vi åkte på massor med skador på såväl nyckelspelare som breddspelare! Susse borta dom 25 första matcherna va enormt tugnt! Han beyder oerhört mycket för detta lag!

Foppa och Näslunds beslut va oerhört viktigt och fruktansvärt stort även att dom äldre spelarna i truppen gick in och bidrog med pengar till spelarköp vilket gör att man får tårar i ögonen av dessa sympatiska och hjärtfulla spelare! OERHÖRT OERHÖRT STORT!!!! Efter de så känns de som att de blev en helt annan trygghet och vilja i laget!

Nu tror jag denna säsong kan sluta riktigt roligt!

Lite ris och ros:

EEEEE

Hannu Pikkarainen: En fullständigt lysande nyförvärv jag verkligen älskar att se denna man på isen..Kan vara ett dom bästa backnyförvärv MoDo gjort! Hoppas vi kan signa upp honom några år framöver.

Mats Zuccerallo Aesen: En riktigt skön och fruktansvärt bra spelare.. Han fullständigt bar laget på sina axlar dom första 21 omgångarna hade de inte varit för honom tror jag knappt vi hade kunnat reda upp denna säsong med Foppa och Macke! Sista omgångarna har han väl inte varit fullt lika dominant men de är inte så konstigt när man har legat på en istid runt 30 min många matcher!


EEEE

Peter Forsberg: Oj oj oj vilken spelare. Han är fullständigt outstanding när han spelar! Får han nu vara pigg och hel ett tag framöver så kommer han fullständigt ösa sönder allt och alla i serien! fem stycken E hade varit givet om han inte varit skada så mycket!

EEEE

Markus Näslund: Han visar verkligen motsatsen till alla som har muttrat att han inte har nå hjärta för klubben! Först tar han ett uppdrag som styresledamod i föreningen sen när laget både är tunt och går knackigt så väljer han att snöra på sig grillorna och spela för klubben! Han har även gjort de bra! Visst några mer mål hade man önskat sig av honom! Men oj vilken kämparglöd och vilja han visar..Svårt att tro att han var less på hockey i våras! Han Ligger likt som Foppa väldigt nära 5 st E och kommer nog hamna där när jag slutsumerar säsongen!



EEE

Morten Madsen: Kanon att vi lyckades hitta ett sånt guldkorn när den ekonomiska situationen var som tyngst.Skönt att vi har honom nästa säsong, Han blir bara bättre och bättre! Jag har samma Motivering när de gäller Magnus Häggström!


EEE

Dan Hinote: Har bara hunnit med 3 matcher men han kommer bli oerhört viktig och han är verkligen älskad av fansen..Vilket nog också är ömsesidigt!

EE

Niklas Svedberg: Nu dom senaste matcherna har han verkligen börjat växa fram till en riktigt stabil elitseriemålvakt.

EE

Per Åge Skröder: Har börjat komma igång bra på senare tid..Hade problem i början. Men att klassa han som årets näst största flopp som Magnus Nyström gjorde är tamme fan tjästfel i stor bemärkelse av en sån pass stor hockeyskribent! Fan karln har ju trots allt gjort 24 poäng varav 12 mål och är 4:a i målligan! Galet Nyström riktigt jävla galet av dig!

- E

Daniel Sondell: Jag känner mig fullständigt rånad här! Man trodde man skulle få en stabil och bra elitserieback men fy fan karln är under all kritik! Jag ska väl inte säga Att han är sämre än Pierre Hedin! Men av de Sondell visat upp hittills så vette fan om han är så mycket bättre!

- E

Roman Malek: Här hade vi hoppats på en rejäl stabil målvakt som kunde stå på huvudet och ensam vinna matcher åt MoDo. Jag nöjer mig med att säga de blev tvärt om! Visst han har väl inte fått över mycket med chanser!



I övrigt är de bara att ge en eloge till alla i laget! Alla har bidragit med sitt till den vändning som nu laget är inne i! 7 matcher utan förlust är bra!


/ D 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0