>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

MAGISKT!!!!

Igår var konungen tillbaka i MoDo!!

Jag vet inte hur jag med mina ord ska kunna beskriva hur stort de här va för mig och självklart för 99% av alla som har anknytning till MoDo!!! Men jag beskriver de här från mina personliga känslor och tankar...

Peter har självklart varit den mäktigaste och bästa hockeyspelaren någonsin i mitt tycke,mycket gör ju så klart att man kommer från samma lilla stad och för min del samma lilla lilla ort  Domsjö... Jag har följd och sett Peter enda sedan jag nångång säsongen 89-90 började gå på modos matcher..Vid sexton års ålder 4 :e mars 1990 så debuderade Peter i MoDo..

Jag minns när jag var 10-11 år och min syster annika som var mycket bra vän med Peter på den tiden...Varje morgon jag vaknade och skulle gå till frukostbordet för att äta frukost så satt Peter där redan och väntade på syrran skulle bli klar så dom kunde dra i väg till skolan..Peter hämtade Syrran varje morgon..Men jag minns hur less jag blev varje morgon för när jag kom till bordet så hade ju Peter ockuperat Öa som jag ville läsa :) Fan är han inte klar nån jävla gång...:) Haha ganska galet att man har suttit och stört sig på en av världens bästa hockey spelare genom tiderna för att han läste morgontidningen före mig.. Men han är ju bara människa han också :)

Minns också när jag och min kära vän Alex bodde i oslo och när beskedet kom att Foppa lägger av med hockeyn! (2002) 
VA!!!!!!!!! Alex som är samma typ av hockeynörd som mig vi satt oss helt stum tittade på varandra som att hela världen gått under..Tårarna rann ner för kinden på oss bägge två! vi tog en affisch och la den på golvet släckte lyset och tände ljus runt affischen och tog farväl..Ja jag vet de låter så sinnes sjukt patetiskt men så är det! :)

De är en oändligt många nätter man har suttit klistrad framför tvn för att se "Peter the great" spela ishockey!! Minns hans första Stanley Cup guld som igår nästan...i den 7 e och avgjörande final matchen så  dundrar Uwe Krupp in 1-0 till Colorado sudden och foppa vann sitt första Stanley Cup guld..matchen sändes då på super sport som kanalen då hette..Inte många som hade den kanalen kan jag säga:)

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om peter men de mesta vet ni ju också som straffen i lillehammer,World cup målet mot Finland,5-5 målet mot finland..Ja listan kan göras lång!

Nu är han återigen tillbaka i MoDo de känns helt sjukt! visst han var här under lockout säsongen men de känns inte lika på riktigt då blev de ett litet mine NHL här hemma...Jag rös och tårarna var inte långt borta när han igår gjorde comeback och när han sen la in 1-0 pucken så kändes de så obeskrivligt mäktigt!!!!

De finns en hel hög av etablerade hockeyskribenter och sk hockeyexperter som dömt ut "Foppa" comeback till mildaste grad!! har nästan känts som dom har häcklat honom...Men dom förbannade patetiska människorna hoppas jag kommer att skämmas fan när vi om några matcher till vet hur allt fungar med foppas kropp och så...För att spela hockey de kan han då verkligen fortfarande!!!

Ny match imorgon satan vad de kittlar!!! :)

/ Foppa


Kommentarer
Postat av: Lotta

Oo va kul att du uppdatterar så ofta retas hörde Ebbis fått 2 tänder!! stort nu får ni passa så hon inte biter ihjäl er, dom brukar ju vara sylvassa dom där små tänderna! Tillan har ännu inter fått några gaddar.. ska special importera 2 tandrader nu så de blir lite bett i damen ;P hehehe



ha de bäst hälsa hem =)



2009-03-04 @ 16:58:19
URL: http://lilll8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0