>> besöksräknare
besöksräknare danneKarlsen -

Grand Slam!!!


                                               THE KING!!!!


Jag är ju en en sportnörd i yttersta rang!! Jag gillar de mesta med sport bortsett från de som har med motorer att göra! Men de är 3 sporter som berör mig mest..Hockey,Fotboll och tennis..Idag börjar en av av årets fyra stora höjdpunkter i tennis...Australien Open!! De är den första utav dom fyra grandslamturneringarna!! Jag vet inte hur jag ska förklara för er som inte förstår hur mäktiga och fruktansvärt underbara dessa turneringar är att beskåda förräns små blå/gröna ögon..När jag knappt kan förklara de för mig själv! Fan de är verkligen underhållning på världsnivå redan från första omgången..Spelar ingen roll om de är en 150 rankad spelare som möter en 240 rankad spelare...(Om de nu ska inträffa att två så lågt rankade spelare möter varandra så måste dom fått wilde card) så spelar dom sin livs tennis...Därför när man då ser Roger Federer spela sin bästa tennis oftast lite längre fram i turneringen så blir man helt matt!! Federer är i mitt tycke den bästa idrottsmannen som denna värld skapat!! Han är verkligen sagolik..Att se honom spela sin bästa tennis är som en dröm man alldrig vill vakna upp ifrån!! Fan jag blir alldeles till mig nu :) 

Som jag skrev i ett tidigare inlägg..När den sista av dom fyra grandslaturneringrna spelades i oktober (US Open) så kunde Johansson rabbla upp en hög med spelare..tvn gick dygnet runt med tennis här hemma då :)  De är de som är de bästa med tennis..en match kan hålla på mella 2-5 timmar sen när den är klar kör dom igång nästa... :) I LOVE IT!!!!

När vi ändå är inne på sport!! Fan handboll är verkligen en grym tv-sport!! Fan vilken dramatik de kan bli...Vi har väl inte varit bortskämd med våra kära gurkburkar (Landslaget) dom senaste åren precis..Annat var de i början på 90-talet eller i stortsett hela 90-talet..Men på senare år har de verkligen varit trögt..Men nu spelas VM och sverige gjorde idag en bragdmatch mot ett av världens bäst nationer Spanien dom vann med 34-30 och svenska målvakten Johan Sjöstrand gjorde en av dom bästa matcher jag sett en svensk målvakt i handboll göra ...Sverige var väl direkt ingen medaljkanditat innan detta mästerskap! Men efter dagens match så räknar då fan inte jag ut dom!!

Min Kära sambo skriver och lägger ut bilder om de mesta som händer i Ebbas liv på Ebbas egna lilla blogg...Vi kände att de kanske är mer logiskt att de skrivs på hennes blogg.. :) Så för alla som hatar sport..Jag lovar jag kommer att skriva om mycket annat också..Jag är även med och skriver på Ebbas blogg..Känns bara som att de blir att man upprepar samma sak om jag skriver här!! :)

Har även börjat jobba igen efter en mycket trevlig 2 veckorsledighet med min kära underbara lilla familj..Är verkligen så jävla tacksam att jag har dom här ledigperioderna på ett par veckor!! Fan de händer verkligen så himmla mycket i Ebbas utveckling hela tiden..Känns verkligen underbart att jag får vara med så pass mycket i den..Nu kan man också märka av att hon nog ärvt humöret av både Pappa och mamma!! Hon är het som en kamin :) och tålamod lika med noll :) 

Ja ska försöka hålla min blogg mer upptaderad..Om de är nån som bryr sig vill säga!!

Kan också säga att även hur mycket jag gillar tennis så är de Hockeyn och mina hjältar som absolut ligger mig varmast om hjärtat!! Nej nu börjar snart  Tennisen!! :)

Lev väl alla underbara vänner!!

/ D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0